Alla inlägg under mars 2012

Av emilochida - 31 mars 2012 19:20


Det har vart en bra vecka. Mycket folk i rörelse ute,mycket folk i butiken både som handlat och inne och kikar.

Många har vart inne för första gången. Vilket jag tycker är jättekul,jag tror att endel fortfarande har lite fördommar om second hand kläder som jag själv en gång i tiden hade. Många har önskat och efterfrågat vissa saker. Just nu är efterfrågan stor på sommar mössor och kepsar.

det har också vart efterfrågan på barnvagnar. Så kontakta mig gärna om du har en du vill sälja.

Det har i dag plockats fram tunnare hattar i butiken.. De flesta kostar 40 kr.

Det har även vart många som lämnat in kläder,så nu är det inlämingstopp på kläder tills den 18/4.

Lagret är just nu fullt så finns ingen plats för mer kläder=)


Jag har varit inne och jobbat endast en gång denna veckan,pga mina barn har vart sjuka och att jag har tillbringat en del på körskolan. Jag hoppas att ni fått god och fin hjälp ändå av mina vänner Caroline och Amanda som ställt upp och hjälpt mig när det har krisat denna veckan.


jag har gått igenom alla kläder som har kommit in denna veckan.. Men jag har inte hunnit ringa er alla. Så jag ber om ursäk, och ringer er på måndag fm.


Ha en fortsatt trevlig helg,och ta vara på solen och varann


Mvh cina


0761-738890

Av emilochida - 22 mars 2012 21:14

Denna veckan har varit rolig på alla sätt.. De har vart mycket folk i butiken och många har varit inne och lämnat. Det har kommit in mycket fint.. Både stort och smått..

Jag sålde Emil och Idas första Veris klänning i går och redan nästa vecka kommer jag få in en ny med lila randigt tyg..

Vilket jag misstänker komer bli hur snyggt som helst.!


Emil och Ida har också skickat sina första varor till kunder runt om i trestads-området och Dalslands -området. Riktigt kul att så många fler börjar bli intresserade av butiken. .


Många börjar utnyttja chansen  att efterfråga efter saker som de önskar köpa:


I dag har det varit,Bla Molo kläder,Gåstol,stövlar(till de minsta) och regnkläder..

har du något av detta kan du ringa mig 0761738890


Jag lägger upp lite goa bilder på lite som kommit in.


   <--- Denna klänning är ju helt underbar

r   <--- PoP Tunika i Strl 68.


                                                  
har ni några frågot tveka inte på att höra av er.

                                                  
 Telefonnummer står under kontaktuppgifter.

                                                  
                           Ha de gott!







Av emilochida - 17 mars 2012 21:33


Emil och Ida vill att du ska känna att det är lätt att få kontakt med oss.

Därför har vi många kontakt alternativ.


Telefon:0761-738890

Email:emilochida@gmail.com

facebook: Emil och ida

www.emilochida.bloggplatsen.se

Av emilochida - 17 mars 2012 21:17


Vi har inlämning på Onsdagar. Då har även butiken öppet för försäljning. !0-14 

Det hela går till som så här.

Ni kommer till butiken med de saker ni vill bli av med. Jag skriver ner ert namn och nummer på en lapp och tittar gärna igenom artiklarna i lugn och ro.

Har jag tid och möjlighet så tittar jag på sakerna direkt. Var förberedd på att jag kan neka kläder.

Då brukar de handla om fläckiga,trasiga eller barnkläder som har rök/fukt lukt.


Du får 5 Kr per plagg, något mera vid skor och ytterkläder.

Märkeskläder bedömmer jag inviduellt. 

Du får alltid ett skrivet kvitto hos oss.


VÄLKOMMEN!!



Av emilochida - 17 mars 2012 21:11



Emil och Ida har öppet Tis,Tors 10-16

                                           Ons,Lör

10-14

Välkomna!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Välkommen till Emil och Ida. Vi köper och säljer begagnade barnartiklar.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards